Tuesday, July 6, 2010

apa kata anda??

Assalamualaikum....
hallow..

oke..kenapa terasa nak update blog skunk ni..koz..idea dah mali maaa...heee

erm..semalam..aku ada berkomen2 kat fb..then..kuar citer pasal cinta...tah..cinta la sangat!!haha
padahal memang betol pon..erm...

kawan aku ni..saja gurau2..nak penuhkan kuota...dia cakap..ada 3 lagi free..*padahal aku tau..dia ada awek..kenal muka pon*

aku suruh lah dia cari budak sekelas..pastu..dia xnak..dia cakap..apa barang sebaya...nanti gado2..masing2 nak menang..haha
actually..betol gak..apa yang dia cakap tu..
anda x pecaya??
aku dengan rajinnya..*rajin la sangat*..pegi search kat web...n memang betol lah..
apa kebaikan and keburukan kalau kita kapel sebaya...check it out!~

1st of all..kena ada intro dulu...xbole xdek salam k..hehe



Cinta Sebaya 

Lelaki/perempuan - Biasanya pasangan yg sebaya mempunyai tahap pemikiran yg lbh kurang sama.Tidak dinafikan cinta sebaya sering berlaku pada remaja yg sedang menuntut.Kekerapan bertemu , byk menghabiskan masa bersama terutamanya utk mengulangkaji, komunikasi dan bertentang mata menjadi penyebab cinta boleh berputik. 


Kebaikan - Lbh enjoy dan lbh selesa keluar bersama.Pengetahuan dan cara kehidupan lbh kurang sama. 

Kelemahan - Adakalanya pasangan sebaya mempunyai keegoan yg tersendiri.Hinggakan sekiranya berlaku pertelingkahan ataupun selisih faham, masing2 cuba mempertahankan pendapat sendiri dan sukar utk bertolenrasi. 

haa..see??tol kan apa kawan aku cakap tu..
so kepada sapa2 yang ada kapel sebaya..pandai2 la..*hehe*

bagi aku...mungkin benda ni betol...but..suma tu..tepulang pada diri kita sendiri kan...
r u with me???*betol ke ayat aku ni haha*

setakat ni..tu je lah aku nak share..
we share..we care..




p/s::tadi dah publish post ni..tapi tetiba teringat..aku telupa nak letak sumtin untuk dia..
adoi..macam mana leh lupa ni...bengong toi arek..hehek..jangan majuk yer...soe cayang
bear anda..sentiasa ada dengan saya.. 
<3   :)

No comments: